۳ راهکار افزایش وفاداری مشتریان

اگر بتوانیم هر خریدار جدید را حفظ و تبدیل به یک مشتری وفادار کنیم، میزان فروش‌ ما به‌طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و به درآمد بسیار بالایی می‌رسیم. یعنی کاری کنیم تا هر خریدار دوباره خرید کند یا ما را به دیگران معرفی کند.

طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده، ۱۰ درصد افزایش مشتریان وفادار می‌تواند تا ۹۰ سود برای کسب‌و‌کار ما داشته‌ باشد.

پس این فوق‌العاده است که تمام تلاش خود را برای وفادارسازی مشتریان انجام دهیم، چرا که هم رضایت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و هم میزان فروش و سود ما بالا می‌رود.

 

در این مقاله قصد داریم ۳ راهکار عالی برای افزایش وفاداری مشتریان به شما بگوییم.

 

۱. خلق تجربه لذت‌بخش

مشتریان زمانی از شما دوباره خرید می‌کنند که یک تجربه عالی را با شما گذرانده باشند. آن‌ها هیچ تعهدی نسبت‌به انتخاب مجدد شما ندارند و می‌توانند به‌راحتی پیش رقبای شما بروند. رقبایی که هر روز در تلاش هستند مشتریان بیشتری جذب کنند.

انجام تمام امور به شکل درست، برخورد مودبانه با مشتری و احترام به او، ارائه خدمات پس‌از فروش، تحویل به‌موقع پروژه یا کالا و… مواردی نیستند که یک تجربه لذت‌بخش برای مشتری بسازند، بلکه اگر شما فراتر از اتنظارهای مشتری و تعهدی که نسبت‌به او داربد عمل کنید، مشتری متحیر می‌شود و یک تجربه فوق‌العاده را بدست می‌آورد.

هرچند که متاسفانه همین موارد پیش‌پا افتاده و ضروری هم در اغلب کسب‌و‌کارهای صنعت‌ساختمان به‌خوبی انجام نمی‌شود.

با مشتریان مثل اعضای خانواده خود رفتار کنید. جوری به آن‌ها احترام بگذارید که نظیرش را در هیچ‌کجا ندیده باشند و اگر پیش رقبای شما رفتند احساس کنند به آن‌ها بی‌احترامی شده‌است.

همیشه پروژه‌ها را زودتر از زمان مقرر تحویل دهید. تلاش کنید در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات‌ آن‌ها را حل کرده و به شکایات آن‌ها رسیدگی کنید.

در این حالت است که مشتریان شگفت‌زده می‌شوند و دیگر به‌راحتی شما را رها نمی‌کنند. آن‌ها آنقدر تجربه لذت‌بخش و بی‌نظیری با شما داشته‌اند که همیشه و همه‌جا از آن صحبت کرده و شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند.

 

۲. حفظ ارتباط با مشتریان

اگر می‌خواهید مشتریان همیشه به یاد شما باشند، باید با آن‌ها مدام در ارتباط باشید. این یک اشتباه بسیار بزرگ است که بعد از اتمام پرو‌ژه ارتباط خود را با مشتری کامل قطع و آن‌ها را فراموش کنیم.

از طریق تماس تلفنی، ارسال پیامک، ایمیل، نامه پستی، ارسال کارت تبریک یا فهرستی از محصول و خدمات جدید و ویژه خود، با مشتری ارتباط برقرار کنید.

از هر رویداد و مناسبتی برای ارتباط با مشتریان استفاده کنید. مناسبت‌هایی مثل عیدها، تاریخ تولد و … می‌تواند بهانه‌های خوبی برای تعامل با مشتری و انتقال حس خوب به آن‌ها باشد.

بهترین زمان‌ برای ارتباط با مشتری، مناسبت‌هایی است که دقیقا به او مربوط می‌شود. مثلا اگر مشتری شما پزشک است، این بهترین فرصت است تا روز پزشک را به او تبریک بگویید و از خدمات و زحماتی که می‌کشد قدردانی کنید. هرچه زمان و محتوای پیام شخصی‌سازی‌تر شده باشند، حس بهتری به مشتری می‌دهد.

حفظ ارتباط با مشتریان باعث می‌شود، هم یک حس عالی به آن‌ها انتقال بدهید و هم نشان ‌دهید کسب‌و‌کار شما هنوز فعال است و آن‌ها را فراموش نکرده‌اید.

 

۳. ارائه پیشنهاد‌های متنوع

برای اینکه مشتریان مجددا از شما خرید کنند به آن‌ها دلیل بدهید. بهترین دلیل، ارائه پیشنهادهای ویژه و متنوع به آن‌ها است.

شما می‌توانید در زمان‌های مختلفی از سال، شرایط ویژه‌ای را برای مشتریان فعلی خود در نظر بگیرید و محصول و خدمات خودتان را ارائه دهید. مثلا ماه تولد هر مشتری می‌تواند یک فرصت عالی برای او باشد تا با بهره‌مندی از یک شرایط استثنایی، مجددا از شما خرید کند.

یک راهکار دیگر این است که با آن‌ها تماس بگیرید یا پیام دهید که اگر تا آخر این ماه از شما خرید کنند از تخفیف و شرایط ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

حتی می‌توانید مشتریان خاص خودتان را مشخص کنید و به آن‌ها اعلام کنید چون جز مشتریان ویژه شما هستند برای قدردانی از آن‌ها یک شرایط عالی درنظر گرفته‌اید.

شما می‌توانید با طراحی پیشنهاد‌های متنوع و ویژه‌ای، مشتریان خود را مجددا باز گردانید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شاید با توجه به نوع محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید، مشتریان گذشته احتمال کمی دارد که برای خرید مجدد و دادن پروژه جدید به شما مراجعه کنند. شما‌ می‌توانید این شرایط را برای افرادی که مشتریان گذشته معرفی می‌کنند نیز در نظر بگیرید. در این صورت آن‌ها شما را به دوستان و آشنایان خودشان معرفی می‌کنند تا از این فرصت عالی بهره‌مند شوند.

 

این مقاله بخشی از دوره رایگان «افزایش فروش تکنیکال» است. اگر می‌خواهید با انجام چند تکنیک‌ و راهکارهای بسیار ساده‌ در کمتر از یک ماه حداقل ۵۰ درصد درآمد خودتان را افزایش دهید، حتما این دوره را دریافت کنید.

 

برای دریافت دوره رایگانnافزایش فروش تکنیکال روی لینک زیر کلیک کنید.

«افزایش فروش تکنیکال»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *