عامل حیاتی برای افزایش فروش

همه ما در هر حوزه و تخصصی که فعالیت می‌کنیم و با هر میزان فروش و درآمدی که هستیم، دوست داریم میزان فروش‌ خود را بالا ببریم و سودآوری بیشتری داشته باشیم.

موضوع بسیار مهمی که برای افزایش فروش وجود دارد و خیلی از افراد نسبت‌به آن توجه‌ای ندارند این است که قبل‌از یادگیری و انجام راهکارهای مختلفی که می‌تواند ما را به فروش بیشتر برساند، باید آن را به‌صورت ریشه‌ای حل کنیم.

زمانی که این موضوع به‌صورت ریشه‌ای انجام شود، هر اقدام و تلاش ما بیشترین بازدهی را خواهد داشت و باعث می‌شود منابع ارزشمند ما مثل: زمان، پول و انرژی هدر نرود.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با عامل حیاتی برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش آشنا کنیم، عاملی که بدون توجه به آن نمی‌توانیم فروش‌ خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهیم و به اهداف بزرگی که در کسب‌و‌کارمان داریم برسیم.

می‌توانم به جرات بگویم که اگر ما تمام اصول و قواعد فروش را بدانیم و تکنیک و راهکار‌های مختلفی را برای افزایش فروش یاد بگیریم اما به این عامل حیاتی توجه نکنیم هیچ تغییر بزرگی در میزان فروش ما رخ نمی‌دهد. در حقیقت منشا تمام موفقیت‌های ما در فروش، بستگی به این عامل حیاتی دارد.

بدون شک اولین و حیاتی‌ترین مسئله برای افزاش فروش، دیدگاه و نگرش‌های ما است. باورها و نگرش‌هایی که نسبت‌به خودمان، محصول یا خدمتی که ارائه می‌کنیم، شرایط بازار و در نهایت مشتریان داریم.

از مشکلات بزرگی که در صنعت‌ساختمان برای بسیاری از افراد و شرکت‌ها وجود دارد، این است که نسبت به تمام این مسائل، ذهنیت منفی و باورهای محدود‌کننده دارند.

متاسفانه اکثر افراد همیشه درحال غر زدن و مقصر کردن دیگران هستند. آن‌ها مدام از مواردی مثل: تورم، رکود، افرایش نرخ ارز، شرایط سخت بازار، مشتریان و …گله می‌کنند.

من منکر شرایط حال حاضر نیستم اما این را خوب می‌دانم که در همین شرایط سخت، افراد و شرکت‌هایی هستند که فروش بسیار بالایی دارند و روز به روز بر تعداد مشتریان آن‌ها افزوه می‌شود. شرایط سخت برای آن‌ها نیز وجود دارد و چه‌بسا که مسائل و مشکلات آن‌ها بیشتر و بزرگ‌تر هم است. ولی آن‌ها دست روی  دست نمی‌گذارند و مدام این و آن را مقصر نمی‌دانند بلکه خودشان مسئولیت زندگی و کسب‌وکارشان را برعهده گرفتند و تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا کسب‌و‌کارشان را رشد و میزان فروش‌شان را افزایش دهند.

تا زمانی که ما این نگرش و باورهای نادرست را داشته‌باشیم و بخواهیم شکست‌های خود را گردن دیگران بیندازیم و خود را توجیح کنیم یا همیشه به‌دنبال مقصر باشیم و از شرایط موجود گله کنیم، هیچ اقدام و تلاشی برای جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش خود نخواهیم کرد.

یا خیلی از افراد نسبت‌به اینکه مشتریان پول کافی ندارند، آن‌ها از ما خرید نمی‌کنند، ارزش محصول یا خدمات ما را نمی‌دانند، ما توانایی جذب مشتری را نداریم و بسیار موارد دیگر می‌نالند، اما در واقعیت همین افراد هستند که پیش رقبای ما می‌روند و از آن‌ها محصول یا خدمات مورد نظرشان را دریافت می‌کنند. بنابراین مشکل از خریدار نیست بلکه ما با داشتن این نگرش و باورها منفی، نمی‌توانیم مشتری را جذب کنیم.

اولین چیزی که در برخورد و تماس با هر خریدار، او را تحت تاثیر قرار می‌دهد، نگرش‌های ما است. نگرش‌های ما بیشترین تاثیر را روی ذهن خریدار و درنهایت تصمیم‌گیری او برای خرید کردن یا نکردن از ما می‌گذارد. نگرش و باور‌های ما علاوه‌بر اینکه مستقیما روی نحوه برخورد، رفتار و گفتار ما را تاثیر می‌گذارد، رفتار و تصمیم فرد مقابل را هم مشخص می‌کند.

ما با داشتن نگرش‌های مثبت، می‌توانیم روی رفتار و تصمیم‌گیری فرد مقابل تاثیر بگذاریم. افرادی در ارتباط با دیگران قوی هستند که دارای نگرش مثبت باشند. طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده‌است، افراد با نگرش مثبت ۲۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از افرادی که نگرش‌های منفی دارند می فروشند.

 

در ادامه ۲ راهکار عالی برای داشتن نگرش و باور‌های مثبت به شما عزیزان می‌گویم.

 

۱.داشتن خوراک ذهنی مثبت

شما باید برای رشد و توسعه خودتان برنامه‌ریزی کنید و اقدام‌هایی را به‌صورت مداوم انجام دهید تا تبدیل به یک عادت برای شما شود.

مطالعه کردن، حضور در سمینار‌های مختلف، شرکت در دوره‌های آموزشی و… کمک بسیار بزرگی در رشد و توسعه شما می‌کند. پیشنهاد می‌کنم هر روز حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را برای خواندن کتاب یا گوش دادن به کتاب‌های صوتی و دیدن فیلم‌های آموزشی اختصاص دهید.

 

۲.از افراد منفی دوری کنید

همه ما دوستان و افرادی داریم که روزانه با آن‌ها در ارتباط هستیم و آن‌ها همیشه به ما انرژی منفی می‌دهند و مدام از شرایط و مسائل مختلف شکایت می‌کنند و ما را دچار استرس و نگرانی می‌کنند. باید این افراد را تا حد ممکن از زندگی‌خود حذف کنیم. آن‌ها جز نا امید کردن ما و از بین بردن تمرکزمان روی کسب و‌کار و زندگی، هیچ سودی ندارند.

 

این مقاله بخشی از دوره رایگان «افزایش فروش تکنیکال» است. اگر می‌خواهید با انجام چند تکنیک‌ و راهکارهای بسیار ساده‌ در کمتر از یک ماه حداقل ۵۰ درصد درآمد خودتان را افزایش دهید، حتما این دوره را دریافت کنید.

 

برای دریافت این دوره رایگان روی لینک زیر کلیک کنید.

«افزایش فروش تکنیکال»

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *